Algemene voorwaarden
Goed om te weten
Bij Tipi vol Avontuur willen we dat jouw kinderfeestje een onvergetelijk avontuur wordt. Daarom hebben we duidelijke afspraken gemaakt over het huren van onze tipi’s en bijbehorende materialen. In deze algemene voorwaarden leggen we uit wat je van ons mag verwachten en wat wij van jou verwachten.
- De prijzen op de website zijn gebaseerd op een huurperiode van één weekend. Er zit geen verschil in prijs voor twee dagen huur of drie dagen huur. Ophalen kan op donderdagavond, vrijdagavond of zaterdagochtend. Retour brengen kan op zaterdagavond of zondagavond.
- Tijdens het boeken geef je bij de huurperiode aan of je voor twee of drie dagen huurt. De tijden voor het afhalen en retourneren geef je dan ook door.
- Verzenden per post of per koerier is niet mogelijk. Bestellingen moeten door de huurder zelf opgehaald en retour worden gebracht.
- Wij werken met een borg van € 100,00 mits alles in orde is. Schade of vermissing wordt verrekend met de borg.
Bij Tipi vol Avontuur willen we dat jouw kinderfeestje een onvergetelijk avontuur wordt. Daarom hebben we duidelijke afspraken gemaakt over het huren van onze tipi’s en bijbehorende materialen. In deze algemene voorwaarden leggen we uit wat je van ons mag verwachten en wat wij van jou verwachten.
Artikel 1 – Definities
1.1 In deze algemene voorwaarden wordt Tipi vol Avontuur, gevestigd te Amersfoort en ingeschreven onder KvK-nummer: 98158295, ‘aanbieder’ genoemd.
1.2 Wanneer in de algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘klant’, wordt de wederpartij bedoeld.
1.3 Met ‘producten’ worden alle tipi’s, accessoires en eventuele extra’s die de aanbieder te huur of te koop aanbiedt, inclusief alle materialen en pakketinhoud die deel uitmaken van een reservering of bestelling bedoeld.
1.4 Met ‘bestelling’ wordt elke reservering of aankoop aangegeven tussen de aanbieder en de klant, op grond waarvan de aanbieder producten levert, verhuurt of verkoopt, inclusief de bijbehorende betalingen, borg en diensten.
1.5 Wanneer we de ‘huurperiode/levering’ noemen bedoelen we de periode waarin de gehuurde producten door de klant worden gebruikt of waarin de producten aan de klant worden geleverd bij een verkoop.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen, bestellingen, overeenkomsten en betalingen tussen de aanbieder en de klant.
2.2 Aanbieder behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden te wijzigen. In dit geval zal de aanbieder de nieuwe algemene voorwaarden aan de klant toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijziging bevat, met voor de klant nadelige gevolgen, heeft de klant het recht de bestelling te annuleren.
2.3 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien schriftelijk bevestigd door aanbieder.
2.4 In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.
2.5 De meest actuele versie is altijd te vinden op de website en geldt voor nieuwe reserveringen.
Artikel 3 – Reserveringen en bestellingen
3.1 Reserveringen en bestellingen worden gedaan via de website en schriftelijk bevestigd door de aanbieder
3.2 Een reservering is pas definitief zodra volledige betaling en borg zijn ontvangen en nadat deze door de aanbieder gecontroleerd is en er een bevestigingsmail is verzonden naar de klant. Deze bevestigingsmail wordt binnen 3 werkdagen verstuurd.
3.3 Reserveringen kunnen uiterlijk 3 dagen van tevoren worden geplaatst. Voor latere reserveringen dient de klant contact op te nemen via [email protected]
3.4 Een huurperiode is gebaseerd op twee of drie dagen, de prijs blijft hetzelfde.
Artikel 4 – Tarieven, betalingen en borg
4.1 Een reservering bij verhuur wordt aangegaan voor vast tijdsblok, tenzij anders overeengekomen.
4.2 Kosten worden aangegeven op basis van pakketprijzen of individuele prijzen.
4.3 Alle prijzen staan op de website vermeld en zijn inclusief huur, exclusief borg.
4.4 Alle genoemde prijzen zijn vrijgesteld van btw. Tipi vol Avontuur maakt gebruik van de kleineondernemersregeling (KOR) en is daarom niet btw-plichtig. Er wordt geen btw berekend of vermeld op facturen.
4.5 Voor de huurperiode geldt een vaste prijs per weekend, ongeacht of de klant de producten twee of drie dagen gebruikt.
4.6 Aanbieder kan niet gehouden worden aan de prijzen vermeld op de website, indien klant redelijkerwijs kon begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4.7 De borg bedraagt € 100,- en wordt binnen 3 werkdagen teruggestort het bij de betaling gebruikte bankrekeningnummer, mits alles in orde is.
4.8 Schade of vermissing wordt verrekend met de borg. Bij grotere schade brengen wij de werkelijke kosten in rekening.
4.9 Eventuele schade moet uiterlijk 4 uur na ophaalmoment gemeld worden inclusief foto’s. Melding dient verstuurd te worden naar [email protected]. Daarna gaat de aanbieder ervan uit dat de schade door de klant is veroorzaakt en wordt deze doorberekend.
Artikel 5 – Ophalen en retourneren
5.1 Verzenden per post of per koerier is in beginsel niet mogelijk. Alle bestellingen dienen door de huurder zelf te worden opgehaald en geretourneerd, tenzij bij een specifiek product uitdrukkelijk staat vermeld dat verzending per post mogelijk is.
5.2 De klant geeft bij de boeking aan of hij voor twee of drie dagen huurt, en op welke tijdstippen de producten worden opgehaald en geretourneerd. De tijdsblokken worden door de klant gekozen tijdens het afrekenen.
5.3 Ophalen en retourneren vindt plaats op één van de volgende locaties: Gooimeer 3 te Amersfoort of Marquisen 43 te Amersfoort. De definitieve ophaal -en retour locatie wordt door aanbieder binnen 3 werkdagen na de bestelling aan de klant bevestigd per email.
5.4 Indien de huurder de producten niet binnen het overeengekomen tijdsblok ophaalt, heeft aanbieder het recht de bestelling te annuleren. In dat geval vindt er geen restitutie van de huurkosten plaats.
5.5 Indien de huurder de producten niet tijdig retourneert, gaat automatisch een nieuwe huurperiode in. De huurder ontvangt dan een factuur voor de volledige nieuwe huurperiode.
5.6 Het is niet toegestaan de producten door een koerier of derde te laten ophalen of retourneren. Ophalen en retourneren moet door de huurder persoonlijk worden gedaan.
Artikel 6 – Gebruik van de producten
6.1 Producten zijn uitsluitend voor binnengebruik.
6.2 Houd producten uit de buurt van open vuur en scherpe voorwerpen.
6.3 Het is niet toegestaan klittenband, tape, stickers of andere bevestigingsmaterialen op het tentdoek of andere onderdelen van de gehuurd producten te gebruiken. Ook dient de huurder erop toe te zien dat kleding of accessoires met klittenband niet in contact komen met het tentdoek, om beschadiging te voorkomen.
6.4 De huurder dient voorzichtig om te gaan met eten en drinken in de tenten. Alleen heldere vloeistoffen (zoals water of limonade zonder kleurstoffen) zijn toegestaan. Het nuttig van etenswaren die sterke of blijvende vlekken veroorzaken, zoals bijvoorbeeld paprika chips, is niet toegestaan in of rondom de tenten, kussen en beddengoed.
6.5 Ouders/verzorgers zijn te allen tijde verantwoordelijk voor het toezicht op de kinderen.
6.6 Schade door huisdieren of onzorgvuldig gebruik wordt verhaald op de klant.
Artikel 7 – Uitvoering van de bestelling
7.1 Aanbieder voert de bestelling naar beste inzicht en vermogen uit. Klant kan aanbieder niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
Artikel 8 – Annulering en wijziging
8.1 Klant heeft het recht de bestelling tot 4 weken voor huurperiode kosteloos te annuleren.
8.2 Indien een klant na dit termijn de bestelling wenst te annuleren, is aanbieder gerechtigs een annuleringsvergoeding in rekening te brengen.
a. Annuleren binnen 4 weken tot 2 weken tot afhaalmoment is 35% van de orderkosten.
b. Annuleren binnen 2 weken tot 48 uur tot afhaalmoment is 50% van de orderkosten.
c. Annulering binnen 48 uur tot afhaalmoment is 75% van de orderkosten.
8.3 Klant heeft het recht om tot 4 weken voor huurperiode kosteloos eenmalig de huurperiode te wijzigen. Bij meer dan één keer verplaatsen wordt een administratiekosten van € 35,00 per verplaatsing in rekening gebracht.
Artikel 9 – Overmacht
9.1 Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet bepaald is, verstaan: omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs verhinderen, zoals ziekte, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen.
9.2 Bij overmacht worden verplichtingen opgeschort zolang de situatie voortduurt.
9.3 Klant heeft het recht bij overmacht tot 48 uur voor de start van de huurperiode om de bestelling eenmalig kosteloos de bestelling te verplaatsen naar een andere huurperiode wanneer de gewenste producten nog beschikbaar zijn. Bij meer dan één keer verplaatsen wordt een administratiekosten van € 35,00 per verplaatsing in rekening gebracht.
9.4 Bij overmacht van de aanbieder zoekt de aanbieder samen met de klant naar een passende oplossing. Indien dit niet mogelijk is, wordt het betaalde bedrag binnen 3 werkdagen teruggestort.
Artikel 10 – Productafwijkingen
10.1 Pakketten en producten kunnen afwijken van foto’s of omschrijvingen, maar zijn altijd van gelijkwaardige kwaliteit.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
11.1 Het gebruik van producten gebeurt op eigen risico.
11.2 Klant is verantwoordelijk voor een veilig, goed en juist gebruik van de gehuurde spullen.
11.3 Aanbieder is niet aansprakelijk voor schade aan kleding, vloerbedekking, meubels of andere eigendommen van de klant door normaal gebruik van de producten.
11.4 Aanbieder is aansprakelijk bij opzet of grove nalatigheid.
11.5 Klant is verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door kinderen, gasten of huisdieren.
11.6 De aanbieder is niet aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade, tenzij wettelijk verplicht.
11.7 Aanbieder is niet aansprakelijk voor de schade die ontstaat door omstandigheden waarop aanbieder geen invloed heeft, zoals weersomstandigheden, overmacht of het handelen van derden.
Artikel 12 – Klachten
12.1 Indien klant een klacht heeft, dient zij deze binnen vier weken na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken. Aanbieder zal binnen 14 kalenderdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.
12.2 Indien een klacht buiten de periode kenbaar wordt gemaakt, is aanbieder niet verplicht de klacht in behandeling te nemen.
12.3 Het indienen van een klacht doet niets af aan de wettelijke rechten van een klant.
Artikel 13 – Toepasselijk recht en geschillen
13.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
13.2 Wanneer er sprake is van een geschil tussen aanbieder en klant, zullen zij eerst proberen dit geschil samen op te lossen. Enkel wanneer dit niet lukt zullen zij een beroep doen op de rechter.
13.3 Bij geschillen kan de klant terecht bij de bevoegde rechter in de eigen woonplaats of in Amersfoort.
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 11 september 2025.